DEN GAVMILDE AFDELING

Mersalg på savannen

Hvordan bliver ønsket om øget mersalg og krydssalg til et væddeløb på savannen?

Adecco ønskede øget fokus på netop mersalg og krydssalg, og vi derfor udviklede vi konceptet “den gavmilde afdeling”.

Over en 4 måneders periode udspilles kampagnen som en intern konkurrence mellem Adeccos afdelinger, hvor de belønnes efter, hvem der er bedst til at dele deres kunder med andre afdelinger. Kampagnesitet vises på infoskærme i Adeccos forskellige afdelinger, og kan ligeledes tilgås af medarbejderne via login.

Ugentlige afdelings-tal omsættes via systemets algoritme til points, og visualiseres på en oversigtsskærm. Hver afdeling symboliseres som et dyr på savannen, og stillingen vises ved at placere disse i den aktuelle stilling.

Et oversigtskort viser yderligere detaljer om hvor mange kunder afdelingerne har henholdsvis fået og givet til andre afdelinger, samt forøget omsætning i form af mersalg. Alle data indtastes af administrator, og resultatet opdateres på en fast tidspunkt, en gang om ugen.

For at fastholde fokus og interessen fra medarbejderne under kampagne-forløbet udsendes løbende videoer, hvori medarbejderne kan følge opløbet på en nem og sjov måde.

Den vindende afdeling præmieres med en ’social præmie’ i form af en afdelings-festaften.